‘Habibim’ kelimesi Kur’ân’da geçmez
.
Okurum Mesut Sümbül, Kur’ân’da geçen “Habibim” kelimesinin ne anlama geldiğini soruyor. Cevabım şudur: Kur’ân’da “Habibim” kelimesi asla geçmez. Bunu bazı vaizler ve çeviriciler uydurup Allah’ın sözleri arasına sokuşturmuşlardır. Kur’ân, Peygamber’e düz ve amirane hitap eder: “Ya eyyuhâ’n-nebiyyu: Ey Peygamber” veya “Ekımi’s-salâte: Namaz kıl” veya “Utlu mâ ûhiye ileyke: Sana vahyedileni oku.” İşte Kur’ân’ın Peygamber’e hitapları böyledir. Allah bir kuluna “Habibim” yani “Sevgilim” diye hitap etmez. Çünkü Allah’ın, bizim anladığımız manada sevgilisi olmaz. Elbette buyruğunca gidenleri sever, gitmeyenleri sevmez ama sevgili deyince onsuz yapılamayacak varlık demektir ki, Allah için böyle bir şey söz konusu olmaz. Zira Allah, hiçbir şeye muhtaç değildir. (Fatır: 43/15).
Zaten bütün evren Allah’ın sevgilisidir. Çünkü sevmese yaratmaz. Yaratmak istemesi, sevmesinden ileri gelir. Ama insanlar kendi inandıkları peygamberi veya veliyi Allah’ın en çok sevdiği varlık olarak görme eğilimindedir. Bu onların kendi hayalleridir. Gerçekte Allah’ın en çok kimi sevdiğini yalnız kendisi bilir. Hristiyanlara sorsanız Allah’ın en sevdiği İsa’dır. O kadar ki, İsa Allah’ın bir parçasıdır. Yahudilere sorsanız Allah’ın en çok sevdiği Musa’dır. Budistlere sorsanız Budda Tanrı’dır.
Bir hadisin doğruluğu
SORU: “Beni ananızdan, babanızdan, evlatlarınızdan ve dünyadaki her şeyden daha çok sevmedikçe iman etmiş olamazsınız” hadisi Peygamberimize mi aittir? (M. Ceylan)
CEVAP: Bu hadis doğrudur. Çünkü Kur’ân’a uygun ve senedi de sağlamdır. Hadis, Hz. Ömer’den gelmektedir. “Peygamber, müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de onların anneleridir. Rahim sahipleri (anne tarafından akrabalar) da Allah’ın kitabında birbirlerine öteki müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar. Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız (bir vasiyet etmeniz) hariç (yaptığınız o vasiyet yerine getirilir). Bunlar kitapta yazılmıştır” (Ahzab: 6). Demek ki müminler için Peygamber ve ailesi her şeyden önce gelir. Ondan sonra müminlerin yakınları, önce kan akrabaları, anne babaları, kardeşleri gelir. Kan akrabaları elbette arkadaşlardan önce gelir. Ancak iman şarttır. İmansız kan akrabası mümine inanç kardeşinden önde gelmez.