Şampiy10
Magazin
Gündem

Gece namazının kılınma vakti

.

ABONE OL
Vatan Haber

SORU: Ramazan dolayısıyla sahura kadar oturuyorum. Daha önce yapamadığım, sizin de dediğiniz gibi Kur’ân’da adı geçen gece namazı için uykudan uyanma şartı var mı? Eğer yoksa belli bir saatte mi kılmalıyım? (Faruk Çapanoğlu)

CEVAP: Sünnet olan; yatsıdan sonra uyuyup seher vaktinde uyanmak, namaz kılmak, Kur’ân okumak, dua etmektir. Siz seher vaktine kadar uyumuyorsanız bu da olur ancak sünnet olan bu değildir. Ayrıca Kur’ân’ın “Tetecafa cunusbuhum anilmadacii: Yanları yataklardan uzaklaşır” (Secde: 16) söyleminden müminlerin, gece uykudan uyanıp ibadete kalktıkları anlaşılır. Yani uykudan uyanıp kalkmakta bereket var.

Hz. Ömer de bazı kimselerin yatsının ardından teravih kıldıklarını görünce, “Bu zamanda ibadet etmek, uyumaktan daha iyi değildir” demiş. Böylece teravihin, uyuduktan sonra gece ortasında kalkılıp kılınacak bir teheccüd namazı olduğunu anlatmak istemiştir. Gece namazının vaktine gelince, gece yarısından sonraki zamandır ki buna seher vakti denilir. Saat 01.00’den itibaren şafak atıncaya kadar olan zaman, seher vaktidir. Siz hiç uyumadan seher vaktinde ibadet etmek istiyorsanız bu da güzeldir ama sabah namazını kılmak şartıyla. Gece ibadet et, uyu, sabah namazına kalkma, sonra kuşluk vakti kalk namaz kıl. Bunu böyle âdet edinmek çok yanlıştır. Müslüman, sabah namazında uyumamalıdır. Peygamberimiz şafak vaktinden güneş doğuşu arasındaki zamanda uyanık bulunmayı tavsiye etmiştir.

*****

Kurân, ölü veya hasta kitabı değildir

SORU: Bir tanıdığım koma halindeki bir hastaya okuyup, “ya ölsün ya yaşasın. Istırap çektirme yarabbi” diyor. 41 Yasin okutuyor. Bu hastaya ne durumda olursa olsun, yaşaması için değil de ölmesi için dua etmek doğru mu? Ölünce mi rahat edecek? Bunu nasıl bilebiliriz? 41 Yasin’in bu sebeple okunmasının uygun olup olmadığını merak ediyorum. (Selma Selma)

CEVAP: İnsanlar Kur’ân’ı ölü veya hasta kitabı yaptılar. Vallah böyle bir şey yok. Evet, ölmek üzere olan hastaya Yasin okunur. Bu, onun rahatlamasını sağlar ama ölmesi için değil rahatlaması, huzura kavuşması için. 41 Yasin diye bir uygulamayı yeni duyuyorum. Hastanın ölmesi için dua etmek doğru değildir. Sadece Allah’tan ona sıkıntı çektirmemesi istenir. Böyle dua etmek, hastanın rahatlamasına sebep olabilir.

Belki bu duayla yüce Allah, eğer ölecekse fazla sıkıntı ve azap çektirmeden canını alır. Yahut iyileşecekse acilen iyileştirir. Bu Peygamberimizin de tavsiyesidir. Peygamberimiz, bunalan, ıstırap içinde bulunan kimsenin şöyle dua etmesini öğütlemiştir: “Allahım, yaşamam hayırlı ise beni yaşat, ölmem hayırlı ise beni öldür.”

Yazarın Diğer Yazıları

  1. Barışa, kardeşliğe ihtiyacımız var...
  2. İnsan hakları- 3
  3. İnsan hakları- 2
  4. İnsan hakları
  5. Kur’ân’ın indirildiği, bin aydan daha hayırlı gece
  6. Kur’ân’ı düşünmeden kelime kalıplarına takılanların durumu
  7. Hiç iyilerle kötüler, inananlarla inanmayan bir olur mu?
  8. Kur’ân ve evrensel mesajı-4
  9. Kur’ân ve evrensel mesajı-3
  10. Kur’ân ve evrensel mesajı-2

© Copyright 2024

Gazete Vatan Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.