Evrende Tanrı’nın görüntüsü vardır
.
* DÜNDEN DEVAM
Hristiyanlara göre Allah’ın düşüncesinden oğul doğmuş, Müslümanlara göre de Allah’ın düşüncesinden ilk olarak Hz. Muhammed’in nuru var olmuş ve binlerce yıl öyle nurdan bir sütun olarak Allah’ın nazarında bulunmuştur. Sonra evren bütün ayrıntısıyla bu nurdan yaratılmıştır. İşte bundan dolayı güya Allah, Hz. Muhammed’e, “Sen olmasaydın ben felekleri yani evreni yaratmazdım” demiştir. Bana göre böyle şeyler ne Hz. İsa’nın ne de Hz. Muhammed’in mesajının özünde vardır. Ama insanlar bu felsefeyi geliştirip bir insanı tanrılık düzeyine yükseltmişlerdir.
Böyle şeylere asla inanmam. İnsanın Tanrı olacağını kabul etmem. Elbette tüm evrende tanrının görüntüsü vardır. Çünkü evreni Tanrı kendi varlığından yaratmıştır. Özellikle Allah insanda kemaliyle tecelli etmiştir. Fakat tek bir insanda, yalnız İsa’da veya yalnız Muhammed’de değil, her insanda... Ruhunu arıtan herkes Tanrı’nın kendindeki varlığını sezer, görür. İşte bu gerçeği yaşayanlar büyük mutasavvıflardır. Kimi bir noktaya gelmiş ki, “Ben Hakkım” demiş, kimi de “Et ile deriye büründüm, insan diye göründüm” diyebilmiştir. Niyazi de şöyle demiş:
Öyle sanırdım ayrıyam
Dost gayrıdır ben gayrıyam
Benden görüp işiteni
Bildim ki ol canan imiş.
Hz. İbrahim’in sünneti
SORU: Kurban Bayramı’nda kurban kesmek Kur’ân emri mi? (Mehveş Özgür)
CEVAP: Kurban kesmek Allah’ın emri değildir. Kevser Suresi’nde “Rabbin için namaz kıl, ellerini boğazına götür” buyurulmaktadır. Burada ellerin boğaza götürülmesi namaz için başlama tekbiri almak demektir. Yoksa “kurban kes” anlamında değildir. Ama bazıları ayete bu anlamı yüklüyorlar. Oysa Peygamberimiz, kurban kesmenin Hz. İbrahim’in sünneti olduğunu bildirmiştir. Ayrıca Hac Suresi’nde öteden beri mevcut uygulama anlatılmakta ve kurban keserken Allah’ın adının anılması emredilmektedir. Ayetlerin devamında da kesilen kurbanların et ve kanlarının Allah’a gitmeyeceği, Allah’a gidecek olanın gönülden bağlılık olduğu vurgulanmaktadır.