Ayetlerde Allah’ın gönüllerde olanı bildiği vurgulanır
.
SORU: Ben bir öğretmenim. Öğrencilerim, kalıcı dövmeyle ilgili sorular soruyor. Onlara bunun sakıncalarını anlatıyorum. Yapılmamasını tavsiye ediyorum. Ancak siz bir yazınızda dövmenin sakıncası olmadığını belirtiyordunuz. Öğrencilerime ne diyeceğimi şaşırdım. Birçoğu dövme yaptırmak istiyo. Bunun için gidecekleri yerler hiç de sağlıklı ortamlar değil. Ne yapmalıyım?
CEVAP: Bana çok sayıda genç, mail gönderip dövmenin abdeste ve gusle engel olup olmadığını soruyor. Dövmenin İslâm geleneğinde hoş karşılanmadığını ancak dövmenin, diş dolgusunun, saç boyamanın abdeste ve gusle engel olmadığını yazıyorum. Kanaatim budur. Abdestten maksat temizliktir. Dövme yaptıran kimse derisini yıkarsa temiz olur. Derinin altına geçmiş olan boya veya iz, abdeste engel olmaz. Böyle şeyleri düşünmek bence ilkelliktir, dini ayrıntıya boğmaktır. İnsanların kendi düşünceleri bizi bağlamaz. Bizi bağlayan sadece Kur’ân ve sonra Kur’ân’ın ana ilkelerine aykırı olmayan hadislerdir.
Bedenleri çirkinleşiyor
Ben dövmeden hoşlanmam. Böyle davranan gençlerin acayip biçimlerle güzelim bedenlerini çirkinleştirenlerini düşünüyorum. Ama gençler böyle şeylere heves ediyor. Bir tutkudur yayılıp gidiyor. Ben, “dövme abdeste engeldir” dersem dine ne kazandıracağım? Onlar yine dövme yaptıracak. Biraz namazla niyazla ilgileri olanlar varsa onu da bırakacak, dinden soğuyacaklar. Bunu yapmaya hakkımız var mı sevgili hocam? Bir zamanlar diş doldurmayı abdeste, gusle engel saydılar. Böyle mantıksızlık olur mu? Çürük diş mi temizdir yoksa dolgulu diş mi? Çürük diş mikrop yuvasıdır. Ama dolgu yapılırken dişin bütün mikropları, çürükleri temizlenir. Basit yorumcular birçok konuda dinimizi akla mantığa aykırı hale getirdiler. Allah insanın dişine, derisine değil, gönlüne bakar. Birçok ayetin sonunda Allah’ın, gönüllerde olanı bildiği vurgulanır. Şuara Suresi’nin 88-89’uncu ayetlerinde, “O gün ki, ne mal, ne de oğullar yarar vermez. Ancak Allah’a sağlam ve temiz kalp getiren (yarar görür)” buyurulmaktadır. Peygamberimiz de kalbine işaret ederek üç kez, “Takva, Allah’a bağlılık buradadır” buyurmuştur.