Şampiy10
Magazin
Gündem

Ashap arasında üstünlük olduğu Kur'ân'la sabittir

.

ABONE OL
Vatan Haber

SORU: Bir yazınızda, “(...) Oysa biz Sünnilere göre Peygamber’den sonra ashabın en üstünü Ebubekir, sonra Ömer, sonra Osman, sonra Ali ’dir” demişsiniz. Ashabın üstünlük sıralamasına konmasına gönlüm razı olmuyor. Nedenine gelince, böyle bir üstünlük sıralaması kimsenin haddi olamaz görüşündeyim. Cümlenizi, “Allah hepsinden razı olsun” diye sonlandırıyorsunuz ama sanki artık ashap bize kırgın, Peygamberimiz de mahzun gibi... “Belirttiğim görüş bana ait değil, din âlimlerinin veya mezhep imamlarının görüşüdür” diyebilirsiniz. Şayet çarpıtılmış değil de gerçekten böylese bunu yapan imamın peşinden gitmeyeceğim kesindir.

(M. Yalçın/İSTANBUL)

Allah güzellik vaat etmiştir

CEVAP: Ben Sünnilerin, Sünni inancının görüşünü yazdım. Siz neden rahatsız oluyorsunuz ki? Sünni inancı böyledir. Şii inancı ise belli, en üstün Hz. Ali’dir. Onlar öyle inanır, Sünniler böyle... Ben niye bundan rahatsız olayım ki? İlk Halife Ebubekir, sonra sırasıyla Ömer, Osman ve Ali’dir. İşte Sünni inanç yazarları bu sıraya göre üstünlükleri değerlendirmişler. Ashap arasında üstünlük olduğu Kur’ân ile de sabittir: “İnananlardan özürsüz olarak yerlerinde oturanlarla mallarıyla canlarıyla Allah yolunda cihad edenler bir olmaz. Allah, mallarıyla canlarıyla cihat edenleri, derece bakımından oturanlardan üstün kılmıştır. Gerçi Allah hepsine de güzellik vaat etmiştir ama mücahitleri oturanlardan çok daha büyük ecirle üstün kılmıştır ” (Nisa Sures 95’inci ayet).

Nifakları katmerli münafıklar

Tövbe Suresi’nin 100-102’nci ayetlerinde muhacirlerden ve ensardan sabıklar (ilk ileri geçenler) ile onlara güzelce tabi olanlardan Allah’ın razı olduğu, onlar için altından ırmaklar akan cennetler hazırladığı belirtildikten sonra Medine halkı içinde ve çevre kabileleri arasında Peygamber’in dahi bilmediği, sadece Allah’ın bildiği, nifakları katmerli münafıklar (ikiyüzlüler) bulunduğu, onların iki kez Allah’ın azabına çarpıldıktan sonra kaba bir azaba çevrilecekleri vurgulanır. Ardından iyiyle kötü eylemleri birbirine karıştıran kusurlu, işleri Allah’a kalmış olan kimselerin var olduğu, Allah’ın onları bağışlamasının umulacağı bildirilmektedir. Tövbe Suresi’nin bundan önceki ayetlerinde bedevi Araplar içinde münafıkların ve halis müminlerin bulunduğu belirtildikten sonra bu ayette de imanın doruğuna ulaşmış insanlar övülmektedir. (DEVAM EDECEK)

Yazarın Diğer Yazıları

  1. Barışa, kardeşliğe ihtiyacımız var...
  2. İnsan hakları- 3
  3. İnsan hakları- 2
  4. İnsan hakları
  5. Kur’ân’ın indirildiği, bin aydan daha hayırlı gece
  6. Kur’ân’ı düşünmeden kelime kalıplarına takılanların durumu
  7. Hiç iyilerle kötüler, inananlarla inanmayan bir olur mu?
  8. Kur’ân ve evrensel mesajı-4
  9. Kur’ân ve evrensel mesajı-3
  10. Kur’ân ve evrensel mesajı-2

© Copyright 2024

Gazete Vatan Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş.