SORU: “Kim namazı özürsüz olarak birleştirirse büyük günah kapılarından bir kapıya gelmiş olur” şeklinde bir hadis var. Ben Hollanda’dan Türkiye’ye her gelişimde namazlarımı cem ederim. Çünkü bu uygulamada huzur ve kolaylık var. Bazı hadislerde Peygamberimizin bunu sadece bir kere yaptığı yazıyor. Ancak Peygamberimizin yolculuklarda namazlarını cem ederek kıldığını birçok dini kaynaktan okudum. Doğrumu?
CEVAP: Hz. Peygamber’in, seferde yalnız bir kez cem ettiğine dair hadisin tamamen uydurma olduğu belli. Çünkü Peygamberimizin kendisi yolculuklarda genellikle cem etmiştir. Normal zamanlarda da cem ettiği olmuştur. Ama sonradan dinde aşırı gidenler dini zorlaştırmak, cemin önüne geçmek için böyle sözler ortaya attılar. Eğer böyle bir hadis olsaydı Peygamber’in bizzat torunları namazları cem etmezlerdi. Kişi namaz kılsın da cem ederek kılsın. Yeter ki kılsın. Hiç kılmamaktan iyidir. Namazı cem etmek niçin büyük günah kapısına girmek olsun? Bir kere bu sözde mantık var mı? Büyük günah nedir?
Namaz kılan sevabını alır
Kur’ân’da yasaklanan zina, hırsızlık, adam öldürme, namaz kılmama, gıybet, insanları küçük görme, doğaya zarar verme, zulüm gibi eylemlerdir. Cemle namaz kılmak günah bir şey olur mu? Namaz kılmak temel ibadettir. Kılan sevabını alır. Bir namaza bir namaz daha katan günah mı işlemiş olur? Hayır Allah’a bağlılığının karşılığını alır. Zaten Kur’ân’da emredilen namazlar da sabah, akşam ve gece ortası namazlarıdır. Bu namazlarda cem olmaz. Her biri kendi vaktinde kılınır. Ama öğle, ikindi Peygamberimizin ictihadıyla sabittir. Peygamberimiz bu namazları zaman zaman cem etmiştir. Yatsı namazı da akşam namazına ektir. Bu da akşamla cem edilebilir. Peygamberimiz bunu da uygulamıştır. İslâm kolaylıktır. Zorlaştırmanın hiçbir yararı yoktur. Kişinin günde bir kez de olsa namaz kılması, Allah ile iletişim kurması hiç kılmamasından elbette iyidir.
Peygamberimiz yolculuklarda cem etmiştir
Haberin Devamı