Nahl 70 ve Hac 5’inci ayetler (2)

Haberin Devamı

* DÜNDEN DEVAM

İnsanın topraktan yaratılması deyimi iki anlam taşır: Birincisi, insanın atasının topraktan yaratılmış olmasıdır. Canlı varlıkların en şereflisi olan insanın ilk maddesi topraktır. Topraktan oluşan hücreler süzüle süzüle tasfiye edilmiş, birleştirilmiş, mükemmelleştirilmiş ve sonunda insan haline getirilmiştir. Böyle meydana getirilen ilk insan, sonradan cinsel yolla üremeye başlamıştır. İkincisi de insanın topraktan yaratılması, mazide olmuş bitmiş bir şey değil, sürmekte olan bir olgudur. İnsan meni hayvancıklarından yaratılır. Meni hayvancıkları, insanın yediği besinlerin bedende sindirilip kimyasal değişiminden oluşur.

Besinler de topraktan alınır. Toprak olmasa besin olmaz. İnsan beslenmeyince gelişmez, meni hayvancığı oluşmaz ve zaten ne insan ne de başka bir canlı beslenmeden yaşayamaz. Öyle ise insan tohumunun temeli topraktır. Demek ki yüce Allah, önce insan tohumunu topraktan oluşan besinlerden yaratır, ondan sonra da o tohumdan insanı yaratır. Yani Allah, insanı önce toprakta üreyen besinlerden meydana gelen meni hayvancığından yaratmaktadır.

Uzuvlar belirmeye başlar

Spermin aşıladığı yumurta, çoğalarak bir kan pıhtısı görünümünü alır. Alakayı kan pıhtısı diye tefsir ederler. Gerçekte alaka yapışan şey, yapışkan anlamına gelir ki bu, aşılı yumurtanın rahmin cidarına yapışmasına işarettir. Sonra bu yumurta üremeye başlar, belli belirsiz bir çiğnem et haline gelir. Muhallaka ve gayrimuhallaka üzerindeki görüşler şöyledir: 1- Muhallaka, düzgün, kusursuz; gayrimuhallaka kusurlu demektir. Bütün yaratılışı, şekli tamamlanmış olan cenine muhallaka, henüz yaratılışı tam belirlenmemiş olan cenine de gayrimuhallaka denir. Yüce Allah, bu ayette mudgayı iki kısma ayırmış oluyor: Birisi suretleri, duyuları tam belirmiş; ikincisi de uzuvlarında, şeklinde bir eksiklik kalmış olandır. 2- Muhallaka sağ olarak doğan, gayrimuhallaka düşen çocuktur. Kasimi şöyle diyor: “Muhallaka ve gayrimuhallaka, sureti belirlenmiş ve belirlenmemiş demektir.” Bundan maksat mudganın (fetüsün) durumunu tasvirdir. Ayet, ceninin önce uzuvları belli değilken yavaş yavaş belirlenmeye başladığını anlatır.

* DEVAM EDECEK

DİĞER YENİ YAZILAR