Kur’ân’da İsa’nın dünyaya geleceği belirtiliyor mu? (3)

Haberin Devamı

* DÜNDEN DEVAM

Ahir zamanda Hz. İsa’nın ineceğine dair hadisler: Hz. İsa’nın inip Deccal’i öldüreceği, İslâm ümmeti arasında adaletle hükmedeceği hakkında birkaç hadis rivayet edilmiştir. Bunların çoğu Ebu Hüreyre’den nakledilir.
Kur’ân-ı Kerim’de İsa’nın öldüğü açıkça ifade edildiğine göre onun öldüğüne inanmak gerekir. Ancak İsa, öldürülmemiş, çarmıklanmamış, Allah onu Yahudilerin şerlerinden kurtarmıştır. Yahudiler, İsa’ya benzettikleri birini İsa diye çarmıhlamış olabilirler. Hz. İsa da onların gözlerinden kaybolup emin bir yere gitmiş ve orada normal bir şekilde vefat etmiş, ruhu da her peygamberin ruhu gibi göklere yükselmiştir.

İsa’nın ineceğine ve İslâm şeriatını uygulayacağına dair rivayet edilen hadisler eğer doğru ise şöyle tevil edilebilir: Bir peygamberin dini yaşadıkça kendisi manen yaşamaktadır. İsa’nın fikriyatını, Yahudiler öldürememişlerdir. Tersine, onun tebliğleri yayılmış, Yahudiliğe egemen olmuştur. Onun ruhunu temsil eden ümmeti, bir gün ismen olmasa bile manen Hz. Muhammed’in fikriyatını benimseyecek, onları uygulayacaktır. Nitekim 20’nci asrın son yarısında Avrupa’da İslâm’ın sesi yavaş yavaş duyulmaya başlamıştır. Afrika’da İslâmiyet süratle yayılmaktadır. İslâm’ın anlaşılmasına engel olan, onun kimliğini değiştirerek çarpıtarak Avrupa’ya anlatan misyonerler, yeni yetişen yansız bilim adamlarının çabalarıyla bu tutumlarından vazgeçmek zorunda kalmışlardır. Olduğu gibi anlatıldığı takdirde İslâm’ın, Avrupa’da ve dünyanın her tarafında hakim duruma geçeceğinde kuşku yoktur.
Kur’ân-ı Kerim’de Al-i İmran Suresi’nin 55’inci ayetiyle Maide Suresi’nin 117’nci ayetinde İsa’nın vefat ettirildiği açıklanmıştır. Maide Suresi’nin 117’nci ayetinde belirtildiği üzere Hz. İsa, insanları Allah’tan ayrı olarak kendisini ve anasını iki tanrı tanımaya davet etmemiş olduğunu yüce Allah’a söylemiş ve şöyle devam etmiştir: “Ben onların içinde olduğum sürece onları kolladım fakat sen beni vefat ettirince onları gözetleyen (yalnız) sen oldun. Sen her şeyi görensin.”
Görülüyor ki ayetlere göre Hz. İsa’nın vefatı kesindir. Bu ayetleri, bir iki kişinin rivayetine dayanarak yorumlamak yerine bu hadisleri tevil etmek daha doğrudur. Eğer bu hadisler, rivayet edildikleri şekilde Hz. Peygamber tarafından söylenmiş ise bunlardan şu mana anlaşılabilir: İsa’nın ruhu yani ümmeti mahvolmadı, daha yaşayacaktır. Fakat kıyametten önce bu ruh yani İsa ümmeti, İslâmiyet’e dönecektir. Tabii bu, hadislerin yüzde yüz Hz. Peygamber tarafından söylenmiş olması durumunda böyledir. Muhammed Abduh da bu konuda şöyle diyor: “Bu tevile göre İsa’nın zamanı, insanların İslâm şeriatının ruhuna bağlanacakları, şekilleri bırakıp içleri ıslah için İslâm şeriatının özüyle amel edecekleri zamandır.”

DİĞER YENİ YAZILAR