Kur’ân’da İsa’nın dünyaya geleceği belirtiliyor mu? (2)

Haberin Devamı

* DÜNDEN DEVAM

Allah, tedbir düşünenlerin en hayırlısıdır. Zira O’nun tedbirinin sonucu, daima yaratıkların hayrınadır. İşin iç yüzünü bilmeyenler, O’nun tedbirini bazen şer sanırlar ama şer sandıkları, aslında kendileri için hayırlıdır.”Ayet: 55- “Teveffi”, lugatta esas itibariyle bir işi tam yapmak anlamında ise de sonradan can almak anlamında kullanılmıştır. 55’inci ayette Allah’ın, Hz. İsa’yı vefat ettirdiği yani İsa’nın canını aldığı belirtilmektedir. Gerek bu ayette, gerek Maide Suresi 117’nci ayette Hz. İsa’nın vefat ettiği açıklanmaktadır. Buna karşın bazı tefsirciler, Hıristiyan inancının etkisiyle Hz. İsa’nın ruhu ve cesediyle birlikte göğe çıkarıldığını söylemişlerdir. Bir kısım tefsircilere göre de göğe yükseltilen İsa’nın bedeni değil, ruhudur. Burada, “Seni bana yükselteceğim” hitabıyla kast edilen, Hz. İsa’nın ruhudur. Çünkü ruh, insanın hakikatidir. Ceset, emanet giysi gibidir. Artar, eksilir. Değişmeyen insanın ruhudur.

Manevi derecelere yükseltmiştir

Bu görüş ayetin ruhuna daha uygundur. Zira: 1- Kur’ân-ı Kerim, Allah’ın yasasında değişiklik bulunmadığını vurguluyor. İsa’nın bedeniyle birlikte göğe yükseltilmesi, Allah’ın arzdan çıkan maddelerin tekrar arza dönecekleri hakkındaki kesin yasasına aykırıdır. Madde, madde olarak ve doğasında bir değişiklik olmadan, dış etkenler bulunmadan yukarı kalkmaz. Hiçbir beşere böyle bir şey olmamıştır. 2- Gökle kast edilen maddi gök ise yıldızlardan ibarettir. Yani İsa şu yıldızlardan birine mi çıkarılmıştır? Eğer kast edilen manevi gök ise oraya ceset gitmez, ruh gider. Çünkü orası fiziksel bir mekân değildir. 3- Kur’ân-ı Kerim, İsa’nın göğe yükseltildiğini değil, Allah’a yükseltildiğini söylüyor. Allah’a yükselmek başka şey, göğe yükselmek başka şeydir.

Allah’a yükselmek, O’nun katında yüksek derece kazanmak anlamına gelir. İdris Aleyhisselam hakkında da “Biz onu, yüce bir dereceye yükselttik” (Meryem: 57) buyurulmuştur. Yüce Allah, Hz. İsa’yı saldırganların elinden kurtarmak suretiyle onu manevi derecelere yükseltmiştir. Nitekim “ta kıyamet gününe kadar sana uyanları, inkâr edenlere üstün yapacağım” ayetinden bu mana anlaşılmaktadır. Gerçekten İsa’nın ümmeti, daima onu inkâr eden Yahudilere hakim olagelmiştir. Bu da onun Allah nezdindeki şanının yüceliğini gösterir.

* DEVAM EDECEK

DİĞER YENİ YAZILAR