SORU: Hz. Muhammed, “Ya Rab, benim eşyalarımı tapınak vasıtası yapma” buyurmuş. Bu hadis doğru mudur? (Tayyar Erkoç)
CEVAP: Hz. Peygamber’in, peygamberlerinin kabirlerini mabet haline getirenlere lanet okuduğu bilinir. Yazdığınız hadis doğrudur. Çünkü Kur’ân’ın ruhunu yansıtır. Kur’ân’ın temel amacı tevhittir. Putçuluğa yol açacak her türlü hareketten sakındırmadır. Peygamberin eşyasını kutsamak, putperestlikten başka nedir? Hz. Ömer hac yolunda bazı kimselerin, Hz. Peygamber’in Hudeybiye’de gölgesinde ashabından beyat aldığı ağacı ziyaret ettiklerini görünce derhal ağacı kestirmiş. Böylece putperestliğin ümmet içerisine yayılmasını önlemek istemiştir ama gel gör ki, sonradan neler olmuş neler! Uydurma nalınlar mı, takunyalar mı, sakallar mı, hırkalar mı? Hepsi kutsanmış, bohçalara sarılmış. Halk değil, padişahlar tarafından ziyaret edilir olmuş. Bunun adı putçuluk değil de nedir? İslâm eşyaya tapmak değil, Allah’a tapmaktır. Allah’a yalvaranın, başka bir varlığa sığınmaya ihtiyacı yoktur.
Hayallerle avunanlar
DİN görevlilerinden ve camilerdeki bidatlardan yakınan okurum Turan Günaydın’a cevabımdır: “Cami imamları bir şey bilmiyor” şeklindeki hükmünüz genele teşmil edilemez. Ama birçoğu, hatta kariyer yapmış olanlar dahi bin yıldan beri aktarıla aktarıla gelen hayalleri din sanıp öyle avunuyor ve bunları öğretiyorlar. Ancak imamlar içinde elbette gerçeği bilen, Hakk’a bağlı insanlar da var. Ancak onlar azınlıktadır. Geleneksel din uygulamalarını devam ettirmek, din görevlilerinin çıkarları gereğidir.
Mevlit var, hatim var, nikâh var... Hepsi getirisi olan şeyler. Bunlar kaldırılırsa bir maaşa kalacaklar. Mektubunuzda belirttiğiniz “Şefaat ya Resulallah” sözü öyle yaygınlaştı ki, Allah bilir Müslümanların bu inançları Hristiyanların teslisini de geçti. Peygamber Tanrı oldu. Peygamberin getirdiği tevhit dini bırakıldı, o yüce insan putlaştırıldı. Bunu söylediğiniz zaman dinsizlikle, zındıklıkla, küfürle suçlanırsınız. Suçlayan müfteriler de büyük dindar (!) olurlar. Ama gerçek dinsizlerdir onlar.
Çarpıtmanın böylesi!
SORU: Hz. Ebubekir’in hilafetinin Fetih Suresi’nde bildirildiğini bir yerde okudum. Bu doğru olabilir mi? (Erdinç Büyükgümüş)
CEVAP: Fetih Suresi’nin hiçbir yerinde halifelikten veya birisinin halife atanmasından söz edilmez. Ne Kur’ân ne de Peygamber birini halife tayin etmiştir. Peygamberden sonra siyasi iktidara getirilecek kimsenin seçimi, Müslümanların şûrasına bırakılmıştır. İş bu bağnazlara kalırsa din çığırından çıkar. “O yorumu yapıp Kur’ân’ı çarpıtanlara yazıklar olsun” demekten başka söylenecek sözüm yok.