* DÜNDEN DEVAM
Kur’ân İbrahim’in, bir çocuğunu Beyti Muharrem’e yani Kabe’nin bulunduğu çorak yere getirdiğini ve onunla beraber Kabe’yi yaptıklarını, ondan gelecek nesle bereketle dua ettiğini anlatır. Demek ki İbrahim’in getirdiği çocuk bebek değil, bina yapan babasına yardım edecek çağda bir gençtir. 2- Tevrat’ta Lut’un sarhoş olunca kızlarıyla yattığı belirtilir. Ama Kur’ân’da peygamberler hakkında kuşku uyandıracak şeylere yer verilmez. Onlardan da günah sayılacak şeylerin çıkabileceğine işaret eder (Sad Suresi, Davud kıssasına bakınız) fakat açıkça fuhuş gibi bir günah, onlara nispet edilmez. Tevrat tarih kitabı gibi olayları anlatır ama Kur’ân’ın üslubu öğüttür. Öğüt üslubunda örnek insanlara günahların bulaştırılması, öğüdün etkisini siler. Fakat Tevrat açısından düşünülürse olayın açıklaması şöyledir: “Lut’un kavmi tamamen yok edilmiştir. Hiçbir erkek kalmamıştır. Sadece tek erkek Lut ve iki kızı vardır. Şimdi bu milletin yeniden üreyip varlığını sürdürebilmesi nasıl mümkün olacak? İşte kızları bunu düşünerek babalarını sarhoş edip ondan döl almışlardır. Amaç günah işlemek değil, kavimlerinin neslini devam ettirmektir. Başka çaresi de yoktur. Yoksa o kavim tamamen ortadan kalkar.”
Yine Tevrat’a göre: “Adem ile Havva’dan başka insanın olmadığı ilk zamanlarda, Havva’nın her batında doğurduğu ikizlerden erkek olanı bir önceki kızı, bir öncekinden erkek olanı da bir sonraki kızı almıştır. Bu bir bacı kardeş evliliğidir ama üremek için zorunlu bir durumdur. Eğer Adem ve Havva’dan başka insan yoksa bacı kardeş evlenmesinden başka üreme imkânı yoktur. İşte böyle zorunlu durumlarda yasaklar mubah olur.” Tevrat’ın anlatımı böyledir ama Kur’ân, Adem ve soyu hakkında büyük kuşku uyandıracak bu tür söylemlere yer vermemiştir. İşte Kur’ân’ın mucizesi de buradadır. Ancak bana göre yer yüzünde sadece bir insanın yaratılmış olması gerekmez. İnsanın yaratılma şartları oluşunca birçok yerde kadınlı erkekli insanlar yaratılmış olabilir. Böyle bir yorum da Kur’ân’a aykırı düşmez. Çünkü Kur’ân ayrıntıdan söz etmez. Adem’le eşinden söz eder ama ondan başka insan bulunmadığını söylemez.
İbrahim ile Lut hakkında Tevrat ve Kur’ân’ın üslubu (2)
Haberin Devamı