Hz. Peygamber’in zevcelerinin sayısı neden 4’ten fazla?

Haberin Devamı

SORU: Kur’ân’da adaletli olunabildiği sürece en fazla 4 eşe izin verilirken Hz. Muhammet nasıl oluyor da 10-11 eş alabiliyor? Kuran’ın hükümleri Peygamber’e işlemiyor mu? Bunu çok merak ediyorum. (Hasan Berk)

CEVAP: Kadın sayısını sınırlayan Nisa Suresi’dir. Medine döneminin ortalarında inmiştir. O zamana kadar toplumda erkekler istedikleri kadar kadınla evlenebilirlerdi. Kiminin 20, kiminin 30, kiminin 3, kiminin 1 karısı vardı. Ama Nisa Suresi kadın sayısını 4’le sınırlayınca başkaları 4’ten fazla kadınlarını boşadı. Bu kadınlar başkalarıyla evlenebilirlerdi. Ama bundan önce inmiş olan Ahzab Suresi’nin 5’inci ayeti, Peygamber zevcelerinin müminlerin anneleri olduklarını belirtmiştir. Böyle olduğuna göre Peygamber bunları boşasa bu kadınlar başkalarıyla evlenemeyeceğine göre perişan olurlardı. Onun için Ahzab Suresi’nde Peygamber’in almış oldukları eşlerinin kendisine helal kılındığı belirtilmiştir. Bu, onun peygamberlik mevkiiyle ilgili özel bir durumdur.

*****



YENİ BİR İSLÂM İLMİHALİ YAYINLAYACAK MISINIZ?


SORU: Bir yazınızda, “Kur’ân tefsirine başladım. 30 yıl Kur’ân dinini araştırdım ve gerçeği bulduğuma inandım” demiştiniz. “Yeni İslâm İlmihali” adlı eserinizi 1973 yılında yayınlamışsınız. 3 yıl sonra da Diyanet İşleri Başkanlığı görevine getirilmişsiniz. Gerçeği bulduktan sonra yeni bir ilmihal yayınlamayı düşünüyor musunuz? (Mesut Yeğenoğlu)

CEVAP: Yeni ilmihal yayınlamama gerek yok. Çünkü ilmihali iki yıl önce yeniden yazdım. Gereksiz bilgileri attım. Muhalif kaldığım düşünceleri belirttim. Ama “namaz nasıl kılınır, oruç nasıl tutulur, hac nasıl yapılır” gibi temel bilgilerin halka verilmesi gerekiyor. Ayrıca 30 ciltlik “Kur’ân Ansiklopedisi” adlı eserim, İslâm’ın özünü açıklıyor.

*****


ABDEST NAMAZIN ŞARTIDIR

BİR okurum “Abdestsiz Kur’ân okunur mu?” diye soruyor. Bu soruyu birkaç kez cevapladım ama yine de soruluyor. Kendisine kısaca cevabım şudur: Abdest almak namaz kılmanın şartıdır (Maide Suresi 6’ncı ayet). Kur’ân okumak için abdest almak gerekmez. Bunun aksini söyeleyenler Kur’ân’ı yanlış yorumluyan kişilerdir..


DİĞER YENİ YAZILAR