Türk pop müziğinde, gündemde iki klip var. Biri İskender Paydaş’ın Zamansız Şarkılar II, diğeri Ozan Doğulu’ nun 130 bpm Moderato 2014 albümü. Yaza damgasını vurması beklenen bu iki ismin ilk klipleri yayınlandı. “Hop de” ve “ Harika.”
Tarkan ve İskender Paydaş “Hop De”
Albüm piyasaya sürülmeden, işin içinde Tarkan olunca, günler öncesinden haberleri yapılmaya başlandı. Aslında kendi albümü için Ozan Çolakoğlu ile aylardır stüdyodan çıkmayan Tarkan, bir es vererek, söz ve müziğini yaptığı parçayı Paydaş ile çalıştı. Klipte giydiği leopar yelek, vazgeçemediği tasarımcısı Ceyda Balaban’a aitti ve çoğu gazetelerde manşet oldu. Klasik siyah kıyafet tabii ki leopar yelek dışında çok eleştiri almadı. Dikkat çekmedi.
Asıl, İskender Paydaş’ ın üstündeki dikkatinizi çekti mi? Uzun zamandır tüm çalışma kıyafetlerinde Sedef Çalarkan’nın imzası var. Abdülmecid dönemi madalyon ve nişanlardan esinlenerek yapılan “Hop De” klipindeki tişört, bence Tarkan’ın klasik leopar anlayışından daha iddialı ve bir adım önde. Balaban’ın, Tarkan torpilinden faydalandığı bir gerçek. Sedef Çalarkan, bir sonraki klip için de Atakan’a, Abdülmecid üniforması şeklinde bir çalışma yapmış.
O siyah güneş gözlüğünü klip boyunca az çıkaran sanatçı, finalde “Risky Business” filminde seksenlere damgasını vuran, posterlerinde yer alan Tom Cruise bakışı atmış. Bir 90’ların Tarkan tekrarı gibi olan şarkıda, her ne kadar Nazan Öncel “tınısı” olsa da, kadın mankenin yüzü değil de kulakları ile oynaştığını sahneler, RTÜK korkusu ile tadında bırakılmış. Yaşasın! Orkestrada bir kadın var! Ne heyecanlı... Bir sonrakinde, çeşitli farklı ırklardan da birileri katılırsa, daha enteresan olabilir...
Ozan Doğulu ‘Harika’