SORU: Bilerek kendi vücuduna zarar vermek Allah’ın bize emanet ettiği bedenlere hıyanettir. Sezaryenle doğum yapmak da bu kapsamda mı acaba? Allah’ın doğal olarak bize armağan ettiği doğum olayına müdahale etmiş olur muyuz? (Z. D.)
CEVAP: Sezaryeni gerektirecek bir durum olmadan bu uygulamayla doğum yapılmasını doğru bulmuyorum. Her kadın doğumun tatlı acısını tatmalı k,i anneliğin sırrını daha iyi anlamış olsun. Ayrıca doğum vaktinden bir saat veya iki saat önce yahut sonra çocuğu yuvasından almak da kanaatimce doğru değildir. Belki de bu, çocuğun psişik yapısına zararlı olabilir. Konuyu fiziksel ve ruhsal yönden enine boyuna incelemeden hemen sezaryen yoluna başvuruyorlar. Çoğu acı çekmeden doğum yapmak istiyor veya başka bir şey düşünüyor. Oysa normal yolla doğum yapmak kadının sağlığı açısından da yararlıdır. Belki bu yolla doğum, anneyi ileride rahim kanseri olma riskinden de kurtarabilir. Ama normal doğum annenin sağlığına zararlı ise o zaman sezaryenle çocuğu almakta bir sakınca yoktur. Çünkü zorunlu haller, yasakları ortadan kaldırır. Size normal doğumu tavsiye ederim.
Hafsa Mushafı mı?
SORU: Tefsirinizde Hafsa Mushafı kıraatlerine atıf yapıyorsunuz. Bu imam Mushafı mı yoksa Hafsa’ya ait ayrı bir Mushaf var mıydı? (Serpil Başar)
CEVAP: İmam Mushafı, Hz. Osman zamanında yazılıp çoğaltılan altı Mushaf’tan Medine’de bırakılmış olan nüshadır. Hafsa Mushafı değildir. Hafsa Mushafı, Hz. Ömer’den kızı Hafsa’ya geçmiş olan nüshadır. Bu, Ebubekir zamanında derlenmiş Mushaf’tır. Hz. Osman Hafsa’da bulunan bu nüshayı aldırmış, resmi nüshaları yazdırdıktan sonra Hafsa Mushafı’nı sahibesine iade etmiştir.
Özürlünün abdesti
SORU: Annemin idrar sorunu olduğu için namaz kılmaya vakit bulamadan abdesti bozuluyor. Ne yapmalı? (F. Nadide)
CEVAP: Anneniz özürlü sayılır. Özürlüler, bir namaz vakti içinde aldıkları tek abdestle bütün ibadetlerini yaparlar. Vakit çıkmadıkça onların abdesti, idrar sorunuyla bozulmaz.