Dünya hayatı büyük fırsattır

Haberin Devamı

DÜNDEN DEVAM
Ölen kişinin ruhu, birkaç saat sonra doğacak çocuğun bilinciyle ilişki kurabilir, onu etkiler. Ona kendi bilgilerini verir. O çocuk da doğduktan sonra kendisinin falan kişi olduğunu sanır ve onun hayatına ilişkin bilgiler de söyleyebilir. Bu aslında reenkarnasyon değil, ruhların etkileşimi, bazı ruhların doğacak çocuğun ruhuyla ilişki kurmasıdır. Doğrusunu isterseniz bu konuda ne kesin bir şey söyleyebiliyorum, ne kesin biçimde reddedebiliyorum, ne de kesin olarak vardır diyebiliyorum. Bir şeyler var ama bu reenkarnasyoncuların iddia ettiği gibi bir ruh göçü değildir kanaatindeyim. Böyle bir şey olsa bile bu, olgunlaşmamış ruhlar için söz konusu olabilir.

Dünya yaşamında olgunlaşmasını tamamlamış olanlar için bir daha dünya yaşamına dönmek söz konusu değildir. Onun için dünya hayatı büyük fırsattır. Şu bunalımlı, sıkıntılı dünya yaşamına dönmemek için insan ruhunu Allah aşkıyla olgunlaştırmalı, kötülüklerden, şeytani düşüncelerden uzak durmalıdır. İsra Suresi’nde bilinemeyeceği anlatılan ruh insan ruhu değil, Hz. Peygamber’e vahiy getiren ruh yani melek Cebrail’dir. Oradaki ruh, “Muhakkak ki o (Kur’ân), âlemlerin Rabbinin indirmesidir. Onu, er-Ruhu’l-Emin (güvenilir ruh, Cebrail) indirdi. Senin kalbine uyarıcılardan olman için” (Şuara: 192-194) ayetlerinde belirtilen ruhtur.

*****

Hamd ile şükürün farkı

SORU: Hamdetmekle şükretmek arasında ne fark var? Halk arasında “hamdetmek, verdiklerinden memnunum, vermeyi eksik etme. Şükretmek, verdiklerinden memnunum, artık bana yeter” anlamına geldiği söyleniyor. Bu doğru mu? (Muammer Sokollu)

CEVAP: Yazdığınız mana yanlıştır. Hamd, övgü demektir. Güzelliğinden, gücünden, kudretinden dolayı Allah’ı övmektir. Bir nimet karşılığında olması gerekmez. Hiçbir nimet vermemiş de olsa yine Allah’a hamdedilir. Çünkü hamde yani övgüye layık olan O’dur. Şükür ise bir nimet, iyilik karşılığında teşekkür etmek demektir. Allah’ın nimetlerine, iyiliklerine şükretmek, nimetin artmasına sebep olur. Çünkü İbrahim Suresi’nin 7’nci ayetinde, “Şükrederseniz nimetimi daha da artırırım. Ama nimetimi tanımaz, nankörlük ederseniz azabım çetindir” buyurulmaktadır.

DİĞER YENİ YAZILAR