* DÜNDEN DEVAM
Lohusa ve âdet halindeki kadının kirliliği inancı, Kur’ân’dan değil, Tevrat’tan alınmadır. Bundan söz etmediğine göre demek ki Kur’ân, Tevrat’ın bu hükümlerini muhataplarından kaldırmışken gelenek, bunları hadisleştirerek fıkıh kuralları haline getirmiştir. Tevrat, lohusa kadını murdar (cünüp) saymaktadır (Levililer: 12/2-5). Yine Tevrat’a göre kendisinden kan gelen (âdetli) kadın, yedi gün murdar olur. Ona dokunanlar da murdar (pis) olurlar. Hatta o kadının oturduğu yatak ya da döşek üzerine bir şey bulaşırsa o şeye dokunan erkek, akşama kadar murdar (pis) olur. Âdetli kadınla yatıp da üstüne bir şey bulaşan erkek de yedi gün murdar (pis) olur (Levililer: 15/19, 23-24).
“Ve eğer bir kadının akıntısı olur ve bedeninde akıntısı kan olursa yedi gün murdarlığında kalacak ve ona her dokunan akşama kadar murdar olacaktır” (Levililer: 15/19).
“Bir kadın gebe kalır, çocuk doğurursa âdet murdarlığı günlerinde olduğu gibi murdar olacaktır. Fakat çocuk doğurursa iki hafta murdar olacak ve altmış altı gün kendi tathiri kanında kalacaktır” (Levililer: 12/2, 5).
Kur’ân âdetli kadının murdar olacağından söz etmez. Ancak âdet halindeki kadınla yatmanın, kadına eziyet olacağını, bu yüzden âdetli kadınla yatmaktan uzak durulmasını emreder (Bakara: 92/222). Tevrat’ın, âdetli kadının pis olacağı hükmü de hadis şekline getirilmiştir. Özetle âdet ibadete engel değildir. Oruç da tutun, namaz da kılın. Bunlar güzel şeylerdir. O durumda kadın özürlü hükmündedir. Özürlü, her namaz vakti için bir abdest alıp o vakit içinde tüm namazları kılar. Orucunu da isterse tutar. Çünkü hasta gibidir. Eğer gücü yetiyor, dayanabiliyorsa tutar.
Cünüp olan kimsenin dahi su bulamadığı takdirde, Kur’ân’ın hükmüne göre teyemmüm edip namazını kılması gerekirken âdetli kadın cünüpten daha mı kötü durumdadır ki namaz kılamasın, oruç tutamasın? Bir iki kişinin dünya kadar çelişkili rivayeti, Kur’ân’ın üstüne çıkarılıyor. Maalesef rivayetler dinleştirilmiş. Âdetlinin ibadet edemeyeceği hükümleri hep Tevrat’tan esinlenmedir. Ben bunu Kur’ân Ansiklopedisi’nde açıkladım. Siz bu konuyu ansiklopedideki “Hayız” ve “Âdet Hâli” maddelerinden okuyabilirsiniz. Ayrıca “Soru ve Cevaplarla İslâm” adlı eserimde de bu sorularınızın hepsinin ayrıntılı yanıtları vardır.
Âdet ibadete engel değildir
Haberin Devamı