Gold Film-Faruk Turgut’un yapımcılığını, Aslı Zengin ve Aynur Başgök’ün proje tasarımını, Aslı Zengin ve Banu Zengin Tok’un senaristliğini, Alp Yenier’in müziklerini, Filiz Gülmez Pakman’ın yönetmenliğini üstlendiği Çilek Kokusu, çarşamba akşamı ilk bölümüyle ekrana geldi. Demet Özdemir, Yusuf Çim, Ekin Mert Daymaz, Mahir Günşiray, Mine Tugay, Murat Başoğlu, Uğur Demirpehlivan, Laçin Ceylan, Kubilay Penbeklioğlu, Gözde Kaya, Anıl Çelik, Zeynep Tuğçe Bayat ve Utku Ateş’in rol aldığı dizinin ilk bölümü Tüm Kişiler’de 4.31 reytingle 2’nci, AB’de 2.38’le 12’nci, ABC1’de 3.29’la 4’üncü oldu. Açıkçası aylardır hem yazılı, hem görsel, hem de sosyal medyada yapılan reklam karşısında daha yüksek bir başarı beklediğimi itiraf etmeliyim. Çünkü tartışmasız bu yaz dizileri arasında en büyük reklamı Çilek Kokusu yaptı. Önce Kanal D’de ekrana gelecekti, son hamleyle Star transfer etmişti.
Sağlam çatışması yok
Gelelim dizinin içeriğine... Kızımız Aslı pastacılık yaparak gayet güzel bir hayat yaşamaktadır. Açıkçası maddi sıkıntı çektiği bir ana bile şahit olmadığımız için parasızlık vurgusundan pek etkilenmedik. Bir gün sipariş yetiştirirken Burak ona çarpar, pastayı düşürür ve işten kovulur. Tesadüfün böylesi arkadaşı onu Bodrum’da yeni açılan bir otelde çalışmaya gelmesi için ikna eder. O da bir ağız burun bükmesiyle annesini ve ver elini Bodrum. Gittikleri otelin açılmadığını öğrenince lüks bir otele giderler. Resepsiyonist çocuğu kafalayarak gün boyu otelde kalırlar. Akşamda eğlenmek için bara giderler. Gece nerede kalacaklarını umursamadan... Barda sadece bir kokteylin yarısını içerek sarhoş olurlar. Sonra da Burak ve Aslı kavga çıkarıp otele kaçarlar. Bu arada paralarını çaldırırlar ama sorun yok. Resepsiyonist ve adını bile bilmedikleri Burak ceptedir. Sonunda Burak’ın sevgilisi kapıya dayanır ve birinci bölümün sonu... Anlayacağınız ben ortada sağlam bir çatışma göremedim. Bu dizinin önermesinin ne olduğunu da anlamadım.
Mekânlar şahaneydi
Dizi fazlasıyla Kiraz Mevsimi kodlarını ve karakterlerini taklit etmişti. Demet Özdemir’in canlandırdığı Aslı karakteri tıpkı Öykü gibi fazla dikkat çekmeyen, sakar ve dişli. Burak tıpkı Ayaz gibi kaslı, ukala ve zengin. Volkan Mete gibi çalışkan ve iyi aile çocuğu. Bir diğer benzerlikse Aslı’nın aslında Burak’tan değil Volkan’dan hoşlanması. Aynen Kiraz Mevsimi’nde Öykü’nün Mete’den, Kiralık Aşk’ta Defne’nin Sinan’dan hoşlanması gibi. Ayrıca ne kadar romantik komedi klişesi varsa hepsi ilk bölümde vardı. Çilek Kokusu kesinlikle bugüne kadar izlediğim Filiz Gülmez Pakman rejilerinin çok üstündeydi. Kurduğu dünya, resimler başarılıydı. Dizide kız pasta yaparken tarifinin ekranda verilmesini de çok sevdim. Sanat yönetmenini kutlarım mekânlar ve kostümler şahaneydi. Yapımcı inanılmaz para harcamış. Müzikleri çok beğendim ama ilk bölümde o kadar çok kullanılmıştı ki, ne yazık ki başrole müzik oturdu.
Kas çok, oyunculuk yok!
Gelelim oyunculuklara... Demet Özdemir’i Kurt Seyit ve Şura’daki donuk halinden sonra kıpır kıpır Aslı olarak izlemek keyifliydi. Ancak Yusuf Çim ve Mert Ekin Daymaz için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. İkisinin de bol bol kaslarını izledik. Görsellik çok önemli kabul ediyorum ama ortada bir de oyunculuk görmek istiyor insan... Kas çok ama oyunculuk yoktu. Dizinin yegane kurtarıcıları vardı. Mine Tugay, Mahir Günşiray, Laçin Ceylan ve Uğur Demirpehlivan tecrübelerini konuşturup pası alıp gole çevirmişlerdi. Dizide gençler arasında en dikkat çeken oyunculuk resepsiyonisti oynayan Anıl Çelik ve Aslı’nın arkadaşı Zeynep Tuğçe Bayat’tı. İkisine de tebrikler. Doğru oyundu..
Kiraz Mevsimi’ni hatırlattı
Lafın özü; Çilek Kokusu rejisi, sanat yönetimi, kostümü ve oyunculuklarıyla ekranda temiz bir iş olarak görücüye çıktı. Keşke hikâye daha sağlam, Aslı daha gerçek bir karakter olsaydı. Bu arada sosyetik erkekleri iyi gözlemlemek lazım. Burak hem kıza çarpıp işinden olmasını sağlayıp, hem de o kadar kabalık yapacak biri olamaz. Tüm davranış kodlarıyla çok kartondu. Yaz için özellikle 12-19 yaş aralığındaki gençlerin ilgisini çekecektir Çilek Kokusu. Fakat söylemeden durmayacağım, bir proje hırsla ortaya çıkarsa yanlışlarla ilerler. Kiraz Mevsimi’ni yazan ve çeken ekibin bir sonraki yaz benzer bir işi bu kez Çilek Kokusu adıyla yapması ne yazık ki, işleri karşılaştırmamızı ve eleştirmemizi sağladı. O nedenle, bu kadar değişken bir toplumda, televizyon izleme alışkanlıklarının farklılık gösterdiği bir dönemde bir formül doğru zamanda uygulandığında bir kez tutar. Aynı formül, bir yıl sonra ancak taklit oluyor.