Dünyanın en büyük eğlence içerik fuarı olan MIPCOM, 5 Ekim’de Cannes’da başladı. Bu yıl onur konuğu Türkiye. O nedenle şehrin yer yerinde Türk yapımlarını görüyorsunuz. Cannes’da yürürken her an karşınıza Türkler çıkıyor. Çünkü televizyon sektörünün neredeyse tüm çalışanları burada. Konferanslarda Türkler başarı öykülerini anlatıyor. İlk gün Ay Yapım CEO’su Kerem Çatay, Kanal D Genel Müdürü Pelin Diştaş Yaşaroğlu, ITV-Intermedya CEO’su Can Okan, Moses Production CEO’su Kim Moses ve Megavision Genel Müdürü Juan Vicente’nin konferansı vardı. Türk yapımlarının Amerika’daki yankıları konuşuldu. Moses, yeni dizilerin tanıtımlarından etkilendiğini ve Türk yapımlarla ilgilendiğini söyledi. Vicente ise Şili’nin en büyük televizyonunu yönetiyor. Onun kariyerini yükselişe geçiren Türk dizileri olmuş. O nedenle neredeyse her bölümü ezbere biliyor.
Ne ara bu kadar yetenekli olduk?
İkinci gün Türk senaristleri içerik konuşmak için bir araya geldi. Karadayı, Kara Para Aşk dizilerinin senaristleri Sema Ergenekon-Eylem Canpolat, Kuzey Güney, Fatmagül’ün Suçu Ne dizilerinin senaristi Ece Yörenç, Paramparça, Binbir Gece dizilerinin senaristi Ayfer Tunç, Ezel, Suskunlar dizilerinin senaristi Pınar Bulut konuşmacıydı. Uzun süreler ve bir haftada senaryo yazma konusunu merkezine alan söyleşide Eylem Canpolat, “Bir haftada 120 sayfa yazmak adrenalin ve kıvrak zeka katmanızı gerektiyor. Bu da her an 40 karakterle yaşamak demek. Ben bunun mucize olduğunu düşünüyorum” dedi.
Pınar Bulut, “Bunun tek pozitif tarafı dünyanın en esnek yazarlarıyız” derken, Ayfer Tunç “Ne vakit bu kadar yetenekli olduk anlamadım. Sektörün hızı bizi de hızlandırdı” diye cevap verdi. Sema Ergenekon’un “11 yıl önce Gümüş’ü 60 sayfa yazardık” demesi üzerine, Ece Yörenç “22 sene önce 45 sayfa yazardım” diye karşılık verdi. Bunun üzerine Canpolat, “22 sene de 100 sayfa arttıysa 10 sene sonrasını düşünmek istemiyorum” dedi. Ece Yörenç Amerika’da iki dizisiyle ilgili iyi gelişmeler olduğunu da söyledi. Yakında Türk yazarlarının Amerika’daki dizilerini izleyebiliriz.