Şarkılı, türkülü ramazan eğlencesi tartışma yarattı
Ramazan eğlenceleri İslami camiayı ikiye böldü
Kimisi şarkılı, türkülü eğlenceleri Osmanlı’nın yıkılış dönemindeki ramazan eğlencelerine benzetti, kimisi de, “Ahmet Özhan’ı dinlemenin neresi kötü?” diye sordu.
Ramazan ayında eğlence yarışına giren belediyeler islami camiayı ikiye böldü. Dini kitaplar fuarı, Kur’an-ı Kerim okumaları ve vaaz programları düzenleyen belediyeler büyük takdir toplarken ‘ramazan eğlencesi’ adı altında şarkılı, türkülü halk konseri düzenleyenler ise eleştiri oklarına hedef oldu. Tartışmanın fitilini Yeni Akit Gazetesi Yazarı Abdurrahman Dilipak, “Ve Ramazan” başlıklı yazısı ateşledi. Dilipak, “Ramazan şenlikleri biraz can sıkıcı. Ramazan’ın maneviyatı, ruhaniyeti ile alakası olmayan şarkı, türkü, eğlenceler, Osmanlı’nın yıkılış dönemindeki Levantenlerin Ramazan eğlencelerini hatırlatıyor” diye yazdı, ardından da Milli Gazete yazarı Mehmet Şevki Eygi topa girdi. Ramazan eğlenceleri yüzünden teravihlerde camilerin boş kaldığını söyledi ve bu tarz eğlencelerin günah olduğunu belirten Eygi, “Gündüzleri oruç tutuyor, geceleri Şeriata göre fısk ve fücur olan Ramazan etkinliklerine, şenliklerine, eğlencelerine katılıyor” dedi. VATAN, ‘şarkılı, türkülü ramazan eğlenceleri’ konusunu ulemaya sordu:
‘Şarkılı, türkülü eğlence meşru değil’
Prof. Dr. Saim Yeprem (Türkiye Diyanet Vakfı İlim, Kültür, Sanat ve Yayın Kurulu Başkanı): “Şarkılı ve türkülü eğlencelerin de nezih olanları vardır. Şarkı ve türküde ne söylendiği ve ne yapıldığı önemlidir. Göbek atılarak türkü söyleniyorsa bunu meşru görmek mümkün değil.”
‘Ahmet Özhan’ı dinlemenin neresi yanlış?’
Prof. Dr. İlyas Çelebi (Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı): “Aslolan yapılan eğlencenin İslam’ın ruhuna uygun olmasıdır. Musiki dinlemek dinen yasak değil. Kalkıp da Ramazan’da Ahmet Özhan’ı dinlemek yanlış diyemeyiz. Popçular için de durum aynı. Önemli olan söylenen şarkıların güftesi ve sözleri.”