İmam 'Midye haramdır' demişti, o midyeci şimdi...
Erzurum'un tek midye satıcısının, camide imamın 'Midye haramdır' demesiyle işleri bıçak gibi kesildi. Fırat Kuytan bunun üzerine midyeyi bırakıp erik satmaya başladı.
Erzurum'da seyyar midye satan Fırat Kuytan, mahalledeki cami imamının bir cuma vaazında "Midye haramdır" demesiyle satışlarının düşmesi üzerine midye yerine erik satmaya başladı. Kuytan, "İmama uymak zorunda kaldım" dedi.
Seyyar satıcılık yapan Fırat Kuytan, bir süre önce Bursa'dan getirdiği midyeleri merkez Yakutiye İlçesinin Mumcu Mahallesi'ndeki caminin yanında satmaya başladı. Evli ve 3 çocuk babası 45 yaşındaki Fırat Kuytan'ın Erzurum'da ilk ve tek midye satıcısı olması nedeniyle satışlar başlangıçta çok iyi gitti. Ancak hemen yanı başındaki Yukarı Mumcu Camii imamı Nejdet Keskin'in Cuma namazı öncesi vaazda, "Midye haramdır" demesiyle Fırat Kuytan'ın işleri, bıçak gibi kesildi. Uzun bir süre direnen ve tezgahını açık tutmaya çalışan Kuytan, zarar etmeye başlayınca, zorunlu olarak sattığı ürünü değiştirdi. Midye satışına son veren Kuytan, aynı mekanda erik satmaya başladı.
'İMAM ERİK ALDI'
Midyenin haram olduğunu söyleyen imamın gelip erik aldığına dikkati çeken Fırat Kuytan, "Midyeyi Erzurum'a ilk getirdiğimde büyük bir ilgi gördü. Hatta çevre illerden bile müşteri geliyordu. İşlerim çok iyiydi. Ama imamın, midyenin Hanefi mezhebine göre haram olduğunu söylemesi üzerine satışlarda büyük düşüş oldu. Camiye giden cemaatten midye alan bir kişi bile kalmadı. İmamın camide söyledikleri kulaktan kulağa yayılınca işlerim tamamen durdu. Ne yapacağımı şaşırdım. Sonunda ben de uydum imama ve iş değişikliği yaptım. Şu an erik satıyorum. Midyeden kazandığımı yakalamak çok zor ama. Erikle de evime ekmek götürebiliyorum. Cami imamının gelip benden erik almasına da çok sevindim" diye konuştu.
İMAM NE DEMİŞTİ?
Merkez Yakutiye ilçesindekı Yukarı Mumcu Cami İmamı Nejdet Keskin midye ile ilgili vaazda, "Midye Hanefi mezhebine göre haram, diğerlerine göre değildir. Müslümanlar şüpheli şeyden uzak durmalı. Çünkü deniz ürünleri ile ilgili olarak mezhep imamları farklı görüş beyan etmişler. Bazıları midyeyi deniz ürünü sayarken, bazıları saymamıştır. Midye yemek zorunda değiliz. Bu gibi kişilerin de helal yönden kazanç sağlamalarını isteriz. 'Yapma' deme hakkına sahip değiliz" demişti.