İzleyici Beyoncé için gelmişti
65 bin kişi kapasiteli Hard Rock Stadyumu erken saatlerde doldu. Beyoncé’nin plak şirketi Parkwood Entertainment çatısı altındaki Chloe & Halle ve Miami efsanesi DJ Khaled’in ardından ikili sahnede boy gösterdi. Holy Grail ile izleyicileri selamlayan ikili, manevi yönü ağır basan görselleriyle hem aile portresini hem de siyahi toplumu destekleyen mesajlarıyla tüm enerjisiyle göz kamaştırıyordu. 2002’deki ilk düetleri ‘03 Bonnie & Clyde’ ile dünyayı fethedeceklerinin mesajını veren ikili, bir anda dev ekranda bizi tropik bir adaya ışınlayarak samimi karelerle karşımıza çıktı. Hızlı bir geçişle diskografisinin en kışkırtıcı parçalarından biri olan ‘Drunk In Love’ ile binlerle tek bir ağızdan şarkıyı söyledikten sonra, dev ekranın ardından Coachella sahnesindeki düzen ve müzisyenler boy gösterdi.
OTR turnesinin en büyük gözlemlerinden biri kuşkusuz izleyicilerin Jay-Z’den çok Beyoncé için performansa geliyor olmasıydı. Yükselen prodüksiyon maliyetlerinden ötürü son yıllarda fazlasıyla pahalılaşan konser biletleri hala müzikseverlerin en büyük problemi. Ancak ikilinin gücünü aynı potada eritmesi kuşkusuz sadece bilet satışlarına değil, kendilerine özel ürün satışlarına da etkili olmuştu. Buna karşılık gerek Givenchy ve Balmain imzalı kostümleri, gerekse görkemli sahne prodüksiyonlarıyla izleyicinin beklentilerini fazlasıyla karşılıyordu.
Hayalsu Altınordu
Kadınlar acılarını sindirir ve stratejik hamlelerle ilerler. Erkekler ise hemen aksiyon alır. Beyoncé’nin Lemonade albümüne Jay-Z’nin cevabı niteliğindeki 4:44 albümü ise bu kaosu kıvrak bir pazarlama stratejisiyle yepyeni bir turneye dönüştürdü. Eşini aldattığını kabullenen Family Feud parçasının klibinde onu ve kızını yayına alan Jay-Z, bu şekilde evliliklerinin 10. yılına doğru ilerlerken OTR II turnesinin de tohumlarını atmış oldu.
Pop kültürünü şekillendiren virtüöz, Destiny’s Child günlerinden bu yana adeta bir devrim geçirdi. Jay-Z’nin bu dönüşümdeki yeri ise kuşkusuz bambaşka. 2014’de OTR I turuyla kasasını doldurmayı başaran çift, bu kez Avrupa’da başlayıp Amerika’da son bulacak turnesiyle yine karşımızdaydı. Biz de turnenin Miami ayağında ikiliyi izledik.
2018’in en çok gelir getiren turnesi
Doğumdan sonra Coachella performansını ertelemek zorunda kalan süperstar’ın Vogue Eylül sayısına verdiği röportajda Beyoncé’nin değişime ve özel hayatına verdiği önemin altını bir kez daha çizerken, siyahi yetenekleri ön plana çıkarma çabasını da gözler önüne seriyordu. Coachella performansı için günde 13 saat çalıştığı söylenen sanatçı, mükemmelliyetçiliğini bu turneye taşısa da kırık kalbini onarmayı başarabilmiş miydi?
Everything is Love albümüyle kalp kırıklığını arka planda bıraktığını işaret ederken Apeshit klibiyle Louvre’u fethederek tahtını kimseye kaptırmayacağını ilan eden ikili, 2 saatlik performans boyunca 99 Problems, Niggas in Paris, Mi Gente (Remix) ve Run the World (Girls) gibi tüm hit’lerini sırasıyla söyledi. Konserin son üç parça öncesindeki Baptism Interlude görseliyle evliliklerini yenileyerek ilişkilerinde yeni bir sayfa açtıklarını da dünyayla paylaşmayı ihmal etmediler. Aldatılma ve kalp kırıklığıyla oldukça zor günler geçiren Beyoncé, hem ilişkinin hem de kariyerinin rotasını çizmişe benziyor.
Pazarlama konusunda dehasını bir kez daha ispatlayan Beyoncé ve Jay-Z, iddialı hamleleriyle 2018’in en çok gelir getiren turnelerinden birine imza atmış oldu. Konser bitiminde ise üç gün önceki Atlanta konserinde sahneye atlayan ve backstage’e doğru yürüyen çifti takip ederek Jay-Z’yi itmeye çalışan hayranın yarattığı kaosa Miami’de de cevap vermeyi ihmal etmediler. Geri geri yürürken kocaman bir gülümsemeyle dinleyicileri selamlayan çift, sektör gerçekleri bir yana, konser boyunca gösterdiği müthiş uyumla aralarındaki bağın gerçek olduğunu kanıtladı.