Nostaljik bir güzelleme: Yalınayak Müzikhol
Kumbaracı 50’nin yeni oyunu “Yalınayak Müzikhol” bir dönem İstanbul’daki eğlence hayatının nabzının attığı müzikholleri 10 kişilik bir ekibin sahnelediği hikaye ile izleyiciyle buluşturuyor.
Bir müzikhol hayal edin... Sahnede sunucu, arkada 9 kişilik bir ekip. Sırasıyla sahneye gelip önce dertlerini anlatıyor, sonra şarkılarını patlatıyorlar.
Gülhan Kadim, Aslı Kortan, Çiğdem Aygün, Seda Balaban, Sinem Öcalır, Murat Kapu, Ertan Kortan, Onur Sarıgül, Seda Yürük ve Selen Şeşen’in yer aldığı, Kumbaracı50’nin yeni oyunu “Yalınayak Müzikhol”, yerlerinden yurtlarından edilen sanatçıların birleşip meydana getirdiği ekibin hikayesini anlatıyor...
Oyun nostaljiye duyulan bir özlem niteliğinde. Aynı zamanda günümüzün çivisi çıkmış İstanbul’una da ağıt...
Sahnedeki hareketleri gibi isimleri de bir “acayip” karakterlerin. İlk başta “Hasbelkader” sahneye çıkıp şarkısını patlatıyor. Onu isyankar ruhlu “Yeter” takip ediyor.
Sonrasında İngilizcesiyle ortalığı kırıp geçen “Keyfekeder”, dansöz “Tutkusu Sır”, yakışıklı ve mahallenin zıpır çocuğu “Canhıraş“, erkek şiddetini iliklerine kadar yaşamış “Bakiye Yetersiz”, oyun boyunca hırlayan “Hakkı Yendi”, “Hilkat Garibi” ve “Sevgi Seli” kendilerine düşeni yerine getiriyorlar... Oyuncular karakter isimlerini kendileri seçmiş.
Her şey Tarlabaşı‘ndaki yıkımla başladı
Oyunun ana fikrini, yönetmen Yiğit Sertdemir şöyle açıklıyor: “Oyunun fikri, Tarlabaşı‘ndaki yıkımlar başladığı zaman, Ali Öz’ün çektiği fotoğrafları görmemizle başladı aslında. Yerinden edilen bir iklimle ilgili. Müzikhol ise, yıllar içinde insanlardaki çağrışımı ve yapısı, neredeyse ülkeye koşut bir değişime uğradığı için, anlatmayı dert edindiğimiz şeye de çok uygundu.”
Karakterler kendi ismini koydu
Yalınayak Müzikhol’ün absürd yanlarından birisi de kullanılan isimler... Bu konuda epey esneklik sağlanmış, oyuncular kendi karakterlerine uygun isimleri seçmişler. İsimler duyulduğunda o karakteri tanımlaması ana unsur olarak belirlenmiş. Ayrıca hepsinin birbirinden farklı enstrüman çaldıklarını belirtmiştik.
Ötekileştirilip, toplumdan uzaklaştırılanların hikayesi
Güncellik ve son dönemde kanıksayarak okuduğumuz haberler, müzikholün merkezini kapsıyor. Sertdemir, oyun aracılığıyla güncelin takip etmemiz gerektiğini ifade ediyor: “Diğer pek çok oyunumuzda da olduğu gibi, bu oyunda da ele aldığımız meseleye dair yaklaşımımızı ortaya koymaya çalıştık. Yerinden edilmişlik meselesi, cüzzamlı misali toplumdan uzaklaştırılmaya çalışılmak, ötekileştirilmek, şiddete maruz kalmak, ayrıştırılmak bugün de pek çok kişi için geçerli.