Başkent film setine döndü
Oyuncu zengini kent
İstanbul’daki yoğun trafik ve yüksek maliyetler yüzünden Anadolu’ya yönelen film yapımcılarının son gözdesi Ankara oldu. Son dönemde birçok sinema filmiyle TV dizisine ev sahipliği yapan başkentte halen dört TV dizisi çekiliyor. Son zamanların gözde dizisi Behzat Ç."nin yönetmeni Zeki Demirkubuz, bu gelişme için "Ankara’nın farklı sinematografisi var. Bunu Behzat Ç.’de başarılı bir biçimde görüyoruz" derken, bir başka sevilen dizi "Yeniden Başla"nın yönetmeni Umut Gelgör ise "Tüm avantajlarının yanında Ankara’yı cazip kılan oyuncu zengini bir kent olması" diyor.
Son iki yılda Ahmet Boyacıoğlu’nun "Siyah Beyaz’, Ömer Faruk Sorak’ın "Aşk Tesadüfleri Sever", Seyfi Teoman’ın "Bizim Büyük Çaresizliğimiz" ve Zeki Demirkubuz’un "Yeraltı" filmlerinin çekildiği Ankara, düzenlenen kültürel ve sanatsal etkinliklerle "memur şehri" olma imajını biraz olsun kırdı. İstanbul’da istedikleri çalışma ortamını bulamayan yapımcılar projelerini hayata geçirmek için artık Ankara’yı tercih ediyor. Son günlerde Ankara"da "Behzat Ç." adlı dizi fırtınası yaşanıyor. "Behzat Ç." dışında "Deniz Yıldızı, "Unutma Beni" ve "Yeniden Başla" dizilerinin de çekimleri sürüyor. Son projesi "Yeraltı" için Ankara’yı tercih eden Yönetmen Zeki Demirkubuz, Ankara’nın farklı sinematografiye sahip olduğunu, bunun da yeni yeni keşfedilmeye başladığını söylüyor. "İtiraf" filmini de Ankara’da çektiğini anımsatan Demirkubuz, "Ankara’nın yaşam biçimi sokak ve caddelerine, sokak ve caddeleri de günlük yaşamına sinmiş. Bu bir yönetmen olarak bana cazip geliyor ve filmlerimde burayı tercih ediyorum" diyor.
"Yeniden Başla" dizisinin Yönetmeni Umut Gelgör de İstanbul’da film setlerinin artık günlük yaşamın bir parçası olması dolayısıyla bir doygunluğun yaşandığını aktararak, bu hissin yapımcıları yeni arayışlara ittiğini belirtiyor. Gelgör, şunları söylüyor: "İstanbul’da artık kimse kendi mahallesinde çekim yapılsın istemiyor. Çünkü film seti demek kalabalık demek, film seti demek günlük hayatın aksaması demek. O mahallede hayat durmalı ki dizi ya da filmdeki kurmaca hayat başlayabilsin. Ama Ankara’da durum tam tersi. Kamu kurumları projelerin hayata geçmesi için desteklerini esirgemiyor. Bu da yapımcıların istediği bir şey."
Gelgör, Ankara"nın maliyet anlamında da yapımcılar için uygun olduğuna dikkat çekiyor: "Ankara’yı cazip kılan oyuncu zengini bir kent olması. Çünkü Devlet Tiyatroları ile özel tiyatrolarda görev alan çok sayıda oyuncu hem çok deneyimli hem de yeni yüzler. İşte tüm bu avantajlar bir araya geldiğinde Ankara fark edilmeye başladı."