Teknolojiyi yaratıcılığa çeviren kadınlar
.
Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü... Bilişim sektöründe öne çıkan uygulamaların yaratıcıları, Başak Güvenç, Kamer Kemerkaya ve Kevser Demir sıfırdan yarattıkları başarı hikayelerini anlattı.
BAŞAK GÜVENÇ (YAZILIM MÜHENDİSİ)
TÜRKİYE’DE İKİ MİLYON KİŞİYE ULAŞTIK
Yazılım mühendisi Başak Güvenç, kurduğu Pixofun adlı şirketinde yarattığı sanal oyunları 2 milyon kişiye ulaştırıyor. Güvenç, eşiyle sıfırdan yarattığı ve büyük bir başarı hikayesine olan süreci anlattı...
Hikayenizi anlatır mısınız?
18 yıldır iş hayatı içerisindeyim. 2005 yılında eşimle sadece oyun yapabilmek için Pixofun’ı kurduk. O günden bu güne 20’den fazla oyun tasarlayıp geliştirdik. Metal Fırtına, Kötü Kedi Şerafettin, Footbocity, Mucitköy en ses getiren oyunlarımızdan. Bu bağlamda, Turkcell, Coca Cola, Yapı Kredi Bankası, İş Bankası, Migros gibi çok büyük firmalarla oyun tabanlı eğitim projeleri gerçekleştirme imkanı bulduk.
İşi eğlenceli hale getirmek gibi bir misyonunuz var. Nasıl oluyor bu?
Öyle kütüphane karakterlerimiz yoktur. Her birini tek tek tasarlar, çizer, boyar ve ete kemiğe büründürürüz. Tasarladığımız oyunları kendimiz de severek oynayana kadar, müşterimizi bile karşımıza almayı göze alarak yayınlamayız.
Teknolojinin günümüzde geldiği yeri nasıl görüyorsunuz?
Teknoloji her şeyi mümkün kılıyor artık. Bunu mümkün kılan en önemli firmalardan birisi de Apple. Apple Mağaza’da tüm dünyaya ürünüz satışa çıkabiliyor.
KEVSER DEMİR (KEVSERİNMUTFAGİ.COM KURUCUSU
YEMEK PROGRAMLARINA DİJİTAL ALTERNATİF
Bir diğer başarılı isim olan Kevser Demir, 2008’de yemek tariflerini paylaştığı “kevserinmutfagi.com” adlı siteyi kurdu. Sitesi, Tabule Dergi ve Tarif Küpü uygulamalarıyla ayda 1.5 milyon kişiye ulaşıyor.
Hikayenizi anlatır mısınız?
2008 yılında kevserinmutfagi.com’un açılmasıyla başladı her şey. Sadece kendi tariflerimi yazayım, lazım olunca açar bakarım diye düşünmüştüm. Dört yılın sonunda hatırı sayılır bir ziyaretçi kitlesine ulaştım. 2012 yılında Tarif Küpü uygulaması ile akıllı telefonlara girdik. Çok uzun süre yiyecek-içecek kategorisinde birinci sıradaydık iOS’ta. 2013 yılında da Tabule Dergi’yi çıkarmaya başladım.
Aylık olarak yayınlanıyor. Hem kendi web sitesi tabuledergi.com üzerinden okumak hem de IOS cihazlara uygulamasını indirmek mümkün.
Teknolojinin günümüzde geldiği yeri nasıl görüyorsunuz?
Hayranlıkla izliyorum. Tarif Küpü’ne gelen yorumları yanıtlarken yazı yazmıyorum artık, iPad’ime söylüyorum ve o benim için yazıyor. Elime ilk iPhone aldığım günü çok iyi hatırlıyorum, çok uzun zaman öncesi değil. İlk iPhone’larla şimdikilerin yapabildikleri kıyaslandığında değişimin hızı daha da iyi görülecektir. Gündelik hayattan örnek verirsek, yol tarif etmek kavramı ortadan kalktı...
KAMER KEMERKAYA (MORALABS OYUN STÜDYOSU GENEL MÜDÜRÜ)
OYUN ARACILIĞIYLA BEYİN EGZERSİZİ
2013 yılında kurulan “Moralabs Oyun Stüdyosu”nun genel müdürlüğünü yapıyor. Sinaptik gibi oyunlarla eğlendirirken bir yandan beyin egzerzisini sağlıyorlar.
Hikayenizi anlatır mısınız?
17 yıldır mobil oyun sektöründe çalışmaktayım. Şimdi de Moralabs Oyun Stüdyosu’nun genel müdürü olarak devam etmekteyim. Karşılıklı ve çevrimiçi oyun oynamaya olanak sağlayan ve bu alt yapı ile çalışan şirketimizin en çok ses getiren oyunlarımızdan biri olan ‘Düello’ ile iki ayda 100 bin kullanıcıya ulaştık. Bir AR-GE projesi olarak psikolog eşliğinde geliştirdiğimiz Sinaptik ve Viking oyunlarımız var. Aynı zamanda çocukların gelişimine katkı sağlayan uygulamalarımız da bulunmakta.
Kullanıcılara hangi yollardan ulaşıyorsunuz?
Zaman geçtikçe gelişip büyüyen mobil oyun sektöründe artan talepleri de değerlendirerek yaptığımız çalışmalarla çoklu ortam teknolojisi kullanarak kullanıcılara Web, Android, iOS, Windows gibi çeşitli platformlardan ulaşıyoruz.
Sinaptik aynı zamanda beyin egzersizini de sağlıyor...
Sinaptik, bilişsel yetilerde yaşlanmayla ortaya çıkan kayıpların uygun ve düzenli egzersiz programları aracılığıyla engellenebilmesi ve var olan yetilerin güçlendirilebilmesi amacıyla geliştirilmiş olan bir beyin egzersiz oyunu. Zorlu ve eğlenceli oyunlar ve egzersizlerle kullanıcıların zihinsel yetilerini hız, dikkat, hafıza, problem çözme ve esneklik olarak beş farklı fonksiyon alanında geliştirmeye yönelik oyun setlerinden oluşuyor. Bir AR-GE projesi olarak geliştirilmiş olup, oyunun güçlü bir bilimsel altyapıya sahip olması amacıyla uzman psikolog ile çalışıldı. Yapılan testler sonucunda katılımcıların yüzde 83’ünde gelişim gözlemlendi.
Teknolojinin günümüzde geldiği yeri nasıl görüyorsunuz?
Apple bundan 8 yıl öncesinde olmayan bir pazar yarattı. Bir oyun ya da uygulama geliştiriyorsunuz ve AppStore sayesinde tek tıkla bunu dünyanın herhangi bir yerine pazarlama fırsatı buluyorsunuz. Apple’a gönderdiğiniz bütün içerikleriniz 5-7 gün arasında değişen bir onaylama sürecinden geçiyor. Bu da iOS kullanıcılarına gerçekten kaliteli içeriklerin sunulmasını sağlıyor.