Dijital oyunların geldiği son nokta!
.
Türkiye oyun endüstrisinin önemli organizasyonlarından biri olan GameX Uluslararası Dijital Oyun Fuarı, İstanbul Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde 17 Aralık’ta kapılarını açtı. Organizasyon çerçevesinde, OYUNDER liderliğinde gerçekleştirilen paneller, sektörün gelişimini takip eden markalar ve kurumlar tarafından ilgiyle takip edildi.
Organizasyonlar çerçevesinde ayrıca, OYUNDER Kurucu Başkanı Tansu Kendirli tarafından, Riot Games’in iki yöneticisiyle dernek üyeleri arasına katıldığı açıklandı. eSpor’dan oyun yayıncılığına kadar geniş bir perspektifte gerçekleşen farklı panellerde, sektör paydaşları da yerlerini aldı. Riot Games Türkiye eSpor Yöneticisi Bora Koçyiğit, Riot Games Yöneticisi Erdinç İyikul ile gazeteci ve League of Legends yorumcusu Kaan Kural, “Dijital Sporlar” ve “Yayımcılık” panellerinde, Türkiye’deki oyun ve eSpor ekosistemini farklı açılardan değerlendirdiler. Riot Games Türkiye eSpor Yöneticisi Bora Koçyiğit Dijital Sporculuk Paneli’ndeki konuşmasında, dijital sporun gelişimine katkı sağlamak istediklerinin altını çizerek şunları söyledi; “Ülkemizde çok iyi eSporcular olduğunu düşünüyoruz. Ancak Türkiye’deki şartlar henüz yurt dışındaki seviyelerde değil. Riot Games olarak, bu imkânları geliştirmeye gayret ediyoruz. Oyun dünyası büyüdükçe, eSpor ekosistemi de paralel olarak büyüyor. eSpor’cuların kişisel gelişimleri için aldığımız aksiyonlar var. eSpor’da koçların önemi de çok büyük. İlerleyen günlerde, koçların gelişimleri için de eğitim çalışmalarımız olacak. Bu süreçte, isim yapmış konvansiyonel sporlardaki koçlarla, eSpor arenasındaki koçları bir araya getirerek workshop’lar düzenlemek, eSpor’cular ve farklı branşlardaki profesyonel sporcuları buluşturmak istiyoruz. Bunu bir-iki yıl için hayata geçirmeyi değil, uzun soluklu olarak planlayarak, düzenli hale getirmeyi istiyoruz. eSpor’cuların ve koçların gelişimlerinin önünü açmak bizim için çok önemli.” Gazeteci ve League of Legends yorumcusu Kaan Kural ise konuşmasında disiplinin önemine vurgu yaparak; “Benim işimde günbegün dersini çalışıp, gelişmeleri takip edip, saniyeler içerisinde anlık hareketleri yorumlayıp, en iyi kritiği izleyiciye sunmanız gerekiyor. Bu biraz yetenek, biraz çalışma ama hepsinden daha önemlisi bilgi düzeyinin yüksek olmasıyla ilgili. Bilgi olmadan fikir olmaz. Bugüne kadar hızla büyüyen eSpor dünyası daha da hızlı bir şekilde büyümeye devam edecek” dedi.
Yayımcılık panelinde konuşan Riot Games Türkiye Yöneticisi Erdinç İyikul ise şu mesajları verdi; “Riot Games’in ilk günden bu yana bir misyonu var. Bizim amacımız, dünyanın en oyuncu odaklı şirketi olmak. Bu nedenle dünyada 15’den fazla ofisimiz var. En önemli nokta, oyuncuyu ve onun istediklerini anlayabilmek. Oyuncuların bizi çağırdığı yere doğru gitmeye çalışırken, onları da kendileri için doğru olan tarafa yönlendirmeye çalışıyoruz.” OYUNDER (Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayımcıları Derneği) Kurucu Başkanı Tansu Kendirli ise Riot Games’in katılımıyla derneğin daha da geniş bir tabana hitap ettiğini belirterek; “OYUNDER, üç yıllık bir sivil toplum örgütü. Çeşitli kanallardan 130’dan fazla üyemiz var. Bu üyelerin arasına en son katılan ise Riot Games eSpor Yöneticisi Bora Koçyiğit ve yine Riot Games’den oyun sektöründe çok deneyimli bir isim olan Barış Yaman oldu. Dernek, çatı olarak oyuncusundan, tasarımcısına, ödeme sistemlerinden, yayımcısına kadar, birçok kesimden üyesi olan, geniş kapsamlı bir yapıya sahip. eSpor’u oyun dünyasının can damarı olarak görüyoruz. eSpor da önümüzdeki dönemde derneğimizin önemli bir parçası olacak. eSpor Kurulu’nun öncelikli olarak kurulmasını ve buradan çıkan karar ve içeriklerin, yetkililere ulaşmasını istiyoruz. Bu çabaların sektöre daha fazla değer katacağını düşünüyor ve umuyoruz” dedi.