Contemporary İstanbul’un genç kuşağı
Bu yıl Contemporary İstanbul’da genç sanatçıların çarpıcı eserlerine sahne oldu. Çağdaş sanatın genç kadınları Ardan Özmenoğlu ve Yaşam Şaşmazer ile bir araya geldik. Onların gözünden son dönem çalışmalarını konuştuk...
Ardan Özmenoğlu: ‘Cem Yılmaz sanatçılara destek oluyor’
Bu yılki tepkiler nasıldı?
Çok dinamikti bu yıl. Fuar sekizinci yılını kutluyor, dünden bugüne oradayım ve gelişme inanılmaz. İlk yıllarda biz bizeydik sadece şimdi inanılmaz bir yükseliş var. Sabırla olan bir şey.
Tüm eserleriniz satın alındı mı?
Yurt dışından koleksiyoncular eserlerimi aldı. Bu inanılmaz özel bir durum. Çağdaş sanat fuarının başarmak istediği buydu.
Artık gençleri sanat konusunda destekliyor muyuz?
Gençler daha ilgili ve daha hayata bağlı. Özel olan şeyleri almak çağın gereksinimi değil mi! Kendini eserle tarifleyebiliyor. Sanat eserleri ruhunuzu anlatan bir şey.
Saz eseriniz çok beğenildi...
O seri bitirdikten sonra çığlık attım. O eseri Yosun Dereli satın aldı. Cem Yılmaz o kadar güzel bir eser aldı ki... Yakın tarihe tanık etmek gibi...
2009’da tanıştık. Genç sanatçılara çok destek veriyor. Yetenek desteklenmeli ki ileriye taşınabilsin.
Sanatçıyı tanımak mı istiyor?
Tanıdıkça eseri daha çok seviyorsunuz. Koleksiyoner sanatçı ile bire bir ilişki içerisinde olmalı. Sanatçı çok yalnız, o yalnızlığını kırıyor. Şu sıralar İstanbul’daki Armaggan Galeri’de Sınırsız Yaratıcılık sergisinde işlerimi görebilirsiniz.
Eserleriniz bir süre sonra bir parçanız gibi oluyor...
Kendimden çok eserlerimi severim ben. Bayılırım onlara. Hatta bir gün param olsa da bende alsam onları. Eserleri bitirdikten sonra asıyorum ve onlarla sohbet ediyorum.
Yaşam Şaşmazer: 'Çocuk heykellerim büyüdü yetişkin oldu'
Bu yılki Contemporary İstanbul’da çocuk heykelleriniz büyümüştü.
Daha önceki heykellerimde çocuklar üzerinden insanlara dair hikayeler anlatıyordum. Yeni sergimde ise bu çocuklar büyüdü ve yetişkin oldular. Çocukların belki tekinsizce hissettikleri, karanlık tarafı artık yetişkinler tarafından fark edilmiş durumda. Korksalar da, saklansalar da bu onların bir parçası. Ben de bu sefer yetişkinlerin bu karanlıkla nasıl başa çıktığını görmek istedim. Artık figürlerin gölgeleri daha büyük, daha karanlık.
İlk çalışmalarınızı kabul ettirmek zor muydu?
İlk çalışmalarımı kabul ettirmek zor olmadı, biraz karanlık olsalar da sanırım psikolojik bir altyapısı olan bu işlerde herkes biraz kendi çocukluğunu ya da etrafındaki çocuklarda gözlemleyebildiği durumları buldu. Zor olan tek şey, heykel Türkiye’de çok köklü bir geçmişe sahip olmadığı bir sanat dalı olduğu için sürekli birileriyle kıyaslanmak, benzetilmek ve kategorize edilmeye çalışılmaktı.
Yakın zamanda serginiz olacak mı?
Ocak ayında galerim Berlin Art Projects’le beraber Tophane-i Amire’de bir sergi yapacağız. İstanbul’daki ikinci kişisel sergim.